amandasamuelsson

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Amanda - 10 februari 2010 20:16

Det syns på mina trafik källor att det inte bara är jag som är nervös över morgon dagens nationella prov - skriv delen.


I Gränslandet är ju temat.. men jag har inte kommit underfund hur jag ska tolka det.. snälla, om någon kickar in, sparka iväg en kommenter med hur du har tolkat och tänker på I Gränslandet.


Och för er som kickar ni, det kommer nog gå prima.. kom bara ihåg. Bra stycke indelning, skiljetecken på korekt ställen, stavningen, stor bokstav där den ska vara, variera ert ordval väl, börja inte alla meningar med Han-Hon-Den-Det. Skriv inte om en massa ovesentliga saker, som att Pelle hoppade rep med Lisa i Söndags.. Okej? typ.


Det va några snabba tips jag laddat med.. Och ett tips till!

Att kanske läsa en och annan novell ikväll, ett brev kanske.. eller så.

Jag har ju ingen susning om vad själva skrivuppgiften kommer vara.

Jag hoppas på Novell eller brev.   


Med det säger jag bara;

Lycka till imorgon alla!   


 


Av Amanda - 10 februari 2010 15:24

japp, det har börjat droppa in nu.. hade ett i svenska i Tisdags på 80 minuter.

Imorgon kommer skrivuppgiften i svenska. Ämnet är I Gränslandet.


Hur tolkar ni det? I Gränslandet.


 

Ovido - Quiz & Flashcards