amandasamuelsson

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Nationella - I Gränslandet

Av Amanda - 10 februari 2010 20:16

Det syns på mina trafik källor att det inte bara är jag som är nervös över morgon dagens nationella prov - skriv delen.


I Gränslandet är ju temat.. men jag har inte kommit underfund hur jag ska tolka det.. snälla, om någon kickar in, sparka iväg en kommenter med hur du har tolkat och tänker på I Gränslandet.


Och för er som kickar ni, det kommer nog gå prima.. kom bara ihåg. Bra stycke indelning, skiljetecken på korekt ställen, stavningen, stor bokstav där den ska vara, variera ert ordval väl, börja inte alla meningar med Han-Hon-Den-Det. Skriv inte om en massa ovesentliga saker, som att Pelle hoppade rep med Lisa i Söndags.. Okej? typ.


Det va några snabba tips jag laddat med.. Och ett tips till!

Att kanske läsa en och annan novell ikväll, ett brev kanske.. eller så.

Jag har ju ingen susning om vad själva skrivuppgiften kommer vara.

Jag hoppas på Novell eller brev.   


Med det säger jag bara;

Lycka till imorgon alla!   


 


 
 
Ingen bild

Hanna

10 februari 2010 21:37

Jag har också nationell uppsats imorgon, jag har lika stora problem med att tolka gränslandet. Hoppas det går bra för dig!

 
Amanda

Amanda

10 februari 2010 21:39

Sv Hanna; Visst är det klurigt! Jag hoppas det går bra för dig med!

http://amandasamuelsson.bloggplatsen.se

 
Emma B.

Emma B.

10 februari 2010 21:47

Jag är väldigt, väldigt nervös. Jag tror att jag förstår vad temat innebär, men jag kan inte riktigt komma på saker inom temat.
Som jag har förstått det är gränslandet en gråskala (mitt emellan rätt och fel, svart och vitt). Jag antar att man kommer att kunna få skriva en krönika, så jag kommer antagligen skriva om gränslandet barn-vuxen (dvs. tonåring). Att växa ifrån saker, att växa upp, gymnasieval m.m Jag kommer inte på något annat...

http://scarfff.blogspot.com

 
Amanda

Amanda

10 februari 2010 21:54

Sv Emma B; Det är ungefär så jag har sätt det jag med, gränserna mellan ont och gott - himmel och helvete - rätt och fel.

Det tycker jag låter som en väldigt bra idé! Hoppas du lyckas väl. kram

http://amandasamuelsson.bloggplatsen.se

 
agness

agness

11 februari 2010 15:52

haha ;)

http://baraagnes.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

.

11 februari 2010 18:59

inte dåligt med 127 besökare ;)

 
Anna

Anna

15 maj 2010 19:27

hej. nästa veckan har jag provet "i gränslandet". kan du skriva mig - vilken uppsats hade du, för att jag kunna tänka om vad skulle jag skriva. kan du skriva till kvs2004@ua.fm. tack.

http://anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 8 mars 2013 17:43


 

Av Amanda - 24 februari 2013 12:59

                

Av Amanda - 28 december 2012 00:40


   

.

Av Amanda - 27 november 2012 00:42

Älskar att känna mig sådär värdelös och otillräcklig som bara du kan få migatt känna. Varför gör jag så emot mig själv?...

Av Amanda - 17 november 2012 01:40

Här är en liten sneak peak på mitt projektarbete jag gör i skolan tillsammans med Emilia. :) Detta är vad jag har gjort. Är dock inte klar och kommer justera en del på båda två. Är också på god väg med en tredje klänning :)...

Ovido - Quiz & Flashcards